ΕΡΓΑΣΙΑ

"Τι είναι τα Ιστολόγια (blogs);"
Παρακαλώ, καταθέστε την εργασία σας μετά τη σχετική μελέτη που πρέπει να κάνετε.

Σας θυμίζω ότι η εργασία σας πρέπει να είναι επώνυμη και θα βαθμολογηθεί.

17 σχόλια:

  1. ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ





    Ένα Ιστολόγιο (μπλοκ, blog ή weblog) είναι μια διαδικτυακή έκδοση που αποτελείται από άρθρα .
    Τα ιστολόγια ξεκίνησαν κυρίως από προγραμματιστές και άλλους φίλους της τεχνολογίας, σαν ηλεκτρονικά ημερολόγια, όπου ο καθένας μπορούσε να παραθέτει σκόρπιες σκέψεις του. Σήμερα έχουν πολλαπλασιαστεί πολύ, χάρη στις δωρεάν Διαδικτυακές εφαρμογές όπως οι Βlogger καιWordpress, που κάνουν την δημιουργία όμορφων, έξυπνων και άρτιων ιστολογίων υπόθεση μερικών λεπτών. Η επιρροή τους έχει αρχίσει να αυξάνει, καθώς πολλοί άνθρωποι είναι απογοητευμένοι με την ποιότητα των καθιερωμένων Μ.Μ.Ε. και με την έλλειψη διαδραστικότητάς τους. Στις τελευταίες εκλογές στις Η.Π.Α η φωνή των ιστολογίων ήταν ιδιαίτερα δυνατή, καθώς θεωρείται ότι επηρέασαν το αποτέλεσμα διαχέοντας πληροφορίες πολύ γρήγορα και καταρρίπτοντας σαθρά επιχειρήματα Αυτή η διάχυση της επικοινωνίας και ενημέρωσης έχει αναγνωριστεί ακόμα περισσότερο ως απειλή σε χώρες με αντιδημοκρατικά καθεστώτα, που καταπατούν τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η καταστολή που εφαρμόζεται εναντίον των blogs είναι πρωτοφανής (υπηρεσίες παρακολούθησής τους, φυλακίσεις, βασανισμοί δημιουργών τους κτλ.) και τα έχει αναδείξει σε σύμβολα αντίστασης, διαφορετικότητας και διεκδίκησης ελευθεριών.


    Στα ελληνικά ο όρος παράγεται από την λέξη "ιστοσελίδα" και την λέξη "ημερολόγιο" (ιστο + λόγιο). Υπάρχουν πολλά Blogs στο Ελληνικό χώρο.
    Τι είναι όμως το blog; Το blog είναι ένα επιγραμμικό ημερολόγιο που περιλαμβάνει υπερζεύξεις και καταχωρήσεις απόψεων . Οι καταχωρήσεις σε ένα blog σχεδόν πάντα παρουσιάζονται κατά χρονολογική σειρά, με τις πιο πρόσφατες προσθήκες παρουσιάζονται πρώτες. Τα blog συνδέονται με άλλους ιστότοπους και άλλα blog, και πολλά επιτρέπουν στους αναγνώστες να σχολιάσουν την αρχική θέση του συγγραφέα, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τις συζητήσεις και τις ανταλλαγές απόψεων μεταξύ του συγγραφέα και των αναγνωστών. Τα blog είναι κατά βάση θεματικά• μπορεί να περιλαμβάνουν σχόλια για τα τρέχοντα γεγονότα ενός συγκεκριμένου τομέα ή μια σειρά προσωπικών συλλογισμών για ένα θέμα• μπορεί να ασχολούνται με την πολιτική ή την τεχνολογία, ή και να παραπέμπουν στις εργασίες και τα προϊόντα άλλων ανθρώπων, όπως το Gizmodo.


    Μια σύντομη περιήγηση στις ελληνικές σελίδες του Διαδικτύου δείχνει ότι ο όρος χρησιμοποιείται κυρίως στα αγγλικά, ενώ απαντάται σπάνια με κάποια από τις εξής ελληνικές αποδόσεις: ιστολόγιο, διαδικτυακό ημερολόγιο, ηλεκτρονικό ημερολόγιο. Πάντως, για τα παράγωγα και σύνθετά του δεν εντοπίστηκε κάποια ελληνική απόδοση. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται κάποιες προτάσεις απόδοσης στα ελληνικά για τους όρους blog, blogging, blogger και blogosphere: blog ιστοημερολόγιο, ημερολόγιο ιστού, ιστοκαταγραφολόγιο, καταγραφολόγιο ιστού, ιστοατζέντα blogging ιστοημερολόγηση, ιστοκαταγραφή blogger ιστοημερολόγος, ημερολόγος ιστού, ιστοκαταγραφέας, καταγραφέας ιστού blogosphere ιστοημερολογοδίκτυο.

    Tα blog τα συντηρούν οι χρήστες τους (αποκαλούνται "bloggers"), ενώ η διαδικασία ενημέρωσής τους είναι γνωστή ως blogging. Το εξειδικευμένο λογισμικό που επιτρέπει στους ανθρώπους με ελάχιστο ή κανένα τεχνικό υπόβαθρο να ενημερώσουν και να τα διατηρήσουν ονομάζεται blogging software. Ο όρος blogosphere (εναλλακτικά: blogsphere) είναι ο περιληπτικός όρος που περιλαμβάνει όλα τα ημερολόγια του ιστού, τα ημερολόγια ως κοινότητα ή ως κοινωνικό δίκτυο. Τα blog συνδέονται στενά μεταξύ τους• οι bloggers διαβάζουν τα ιστολόγια άλλων, συνδέονται σε αυτά, παραπέμπουν σε αυτά και δημοσιεύουν σχόλια στα ημερολόγια άλλων συγγραφέων. Εξαιτίας αυτής της στενής επαφής και διασύνδεσης μεταξύ τους τα blogs έχουν αναπτύξει το δικό τους πολιτισμό.«Το blog είναι ένας μικρός προσωπικός ή ομαδικός ισόχωρος», εξηγεί ένας blogger, που ονόμασε το δικό του ημερολόγιο «Istologion-gr». «Σε μία εκδοχή του, είναι ένα δημόσιο Διαδικτυακό ημερολόγιο, σε μία άλλη φίλτρο και σχολιασμός ειδήσεων, απόψεων και γεγονότων. Τελικά, είναι ένας μηχανισμός δυναμικής δημοσίευσης κειμένων, εικόνων και ήχων για όσους θέλουν να εκφράσουν τις σκέψεις, τις απόψεις, τις αναλύσεις και τα εσώψυχά τους μέσω των ιστοσελίδων τους».
    Επειδή τα blogs είναι ένα καινούργιο μέσο Διαδικτυακής επικοινωνίας, οι κανόνες που τα συνοδεύουν είναι ελάχιστοι, με αποτέλεσμα η κατοχύρωση του περιεχομένου τους να γίνεται ολοένα και πιο μηδαμινή. Έτσι, υπάρχουν περιπτώσεις που το περιεχόμενο των blogs αντιγράφεται, χωρίς την άδεια των ανθρώπων που έχουν διατυπώσει το κείμενο, με αποτέλεσμα δημοσιογράφοι, και όχι μόνο, να οικειοποιούνται τα κείμενα, ξεχνώντας τον αρχικό τους συγγραφέα. Η προσπάθεια που γίνεται για να ελαττωθεί η έκταση αυτού του προβλήματος είναι αρκετά μεγάλη. Σημαντικό ρόλο σε αυτό μπορούν να έχουν οι άδειες Creative Commons που μπορούν πολύ εύκολα να προστεθούν στην γλώσσα προγραμματισμού (HTML) ενός blog δίνοντας στο δημιουργό του τη δυνατότητα να ορίσει ο ίδιος με ποιους όρους επιθυμεί να τροποποιείται το υλικό που τοποθετεί. Φυσικά, τα blogs, ως έργα κάποιου δημιουργού, εφόσον χαρακτηρίζονται από τους δύο όρους της πρωτοτυπίας και της συγκεκριμένης μορφής, καθίστανται πρωτότυπα και, ως εκ τούτου, προστατεύονται από τις διατάξεις του Ν. 2121/93 περί πνευματικής ιδιοκτησίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα ιστολόγια (ο όρος παράγεται από τη λέξη «ιστοσελίδα» και τη λέξη «ημερολόγιο» ιστο+λογιο) είναι ηλεκτρονικά ημερολόγια που περιλαμβάνουν καταχωρήσεις απόψεων (είναι δηλαδή καταχωρησεο-κεντρικά και όχι σελιδο-κεντρικά όπως οι παραδοσιακοί ιστότοποι). Εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στις Η.Π.Α. στα τέλη του 1977. Αλλά η ραγδαία ανάπτυξη και διάδοσή τους ξεκίνησε μετά τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου 2001. Τότε πολλοί Αμερικανοί αισθάνθηκαν την ανάγκη όχι μόνο να εκφραστούν αλλά και να προσφέρουν μια πληροφόρηση πιο εναλλακτική σε σχέση με αυτή των Μ.Μ.Ε. Οι καταχωρήσεις σε ένα blog (όπως είναι ο όρος στα αγγλικά ) παρουσιάζονται σχεδόν πάντα κατά χρονολογική σειρά , με τις πιο πρόσφατες προσθήκες να παρουσιάζονται πρώτες. Τα blog συνδέονται στενά μεταξύ τους , οι χρήστες διαβάζουν τα ιστολόγια άλλων ,συνδέονται σε αυτά και δημοσιεύουν σχόλια στα ημερολόγια άλλων συγγραφέων . Τα blog είναι θεματικά , μπορεί να περιλαμβάνουν σχόλια για τα τρέχοντα γεγονότα ενός συγκεκριμένου τομέα , για προσωπικά θέματα , μπορεί να ασχολούνται με την τεχνολογία , τον πολιτισμό , την πολιτική κ.α.. Τα blog τα διατηρούν οι χρήστες γνωστοί ως bloggers ενώ η διαδικασία ενήμερωσής τους είναι γνωστή ως blogging. Σύμφωνα με την άποψη ενός χρήστη : «Το blog είναι ένας μικρός προσωπικός ή ομαδικός ιστοχώρος. Σε μια εκδοχή του είναι ένα δημόσιο διαδικτυακό ημερολόγιο , σε μια άλλη φίλτρο και σχολιασμός ειδήσεων , απόψεων και γεγονότων . Τελικά είναι ένας μηχανισμός δυναμικής δημοσίευσης κειμένων, εικόνων και ήχων για όσους θέλουν να εκφράσουν τις σκέψεις, τις απόψεις, τις αναλύσεις και τα εσώψυχά τους μέσω των ιστοσελίδων τους». Σήμερα υπάρχουν εκατομμύρια blog σε όλο τον κόσμο . Η επιρροή τους έχει αρχίσει να αυξάνει καθώς πολλοί άνθρωποι είναι απογοητευμένοι από την ποιότητα ενημέρωσης των Μ.Μ.Ε. Επιπλέον το γεγονός ότι η παροχή λογισμικού είναι δωρεάν, είναι εύκολο να στηθούνε , είναι απλά στη χρήση , ανανεώνονται συχνά καθώς και το ότι οι χρήστες μπορούν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους κατά την ανταλλαγή πληροφοριών με άλλους, τα έχει κάνει τόσο δημοφιλή .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. TI EINAI TA BLOGS?

    1. Τα blogs είναι διάλογος - ελεύθερος ανεμπόδιστος διάλογος ανάμεσα
    σε πολίτες.

    2. Τα blogs είναι μια πρόσκληση σε διάλογο, σε διαφωνία, και επικοινωνία.

    3. Τα blogs δεν κέρδισαν το ενδιαφέρον της κοινωνίας επειδή λένε ψέματα ή συκοφαντούν. Το κέρδισαν επειδή η κοινωνία έχει ανάγκη από μια αυθεντική φωνή.
    4. Τα blogs είναι το δικαίωμα του καθενός να εκφέρει την άποψή του. Δεν υπάρχουν “ενημερωτικά” και “μη ενημερωτικά” blogs. Μέσα από το διάλογο όλοι κάτι μαθαίνουμε.
    5. Τα blogs δεν τα γράφουν επαγγελματίες - τα γράφουν πολίτες. Μπορεί να αξιοποιούν την όποια επαγγελματική τους εμπειρία, μπορεί και όχι.
    6. Ο blogger δεν χρησιμοποιεί εθνικούς πόρους (όπως οι τηλεραδιοσυχνότητες), και συνεπώς δεν μπορεί να μπαίνει σε καλούπια ο τρόπος και το περιεχόμενο της έκφρασής του. O blogger αξιοποιεί το απεριόριστο μέγεθος του παγκόσμιου Δικτυακού ιστού για να εκφράσει και τη δική του άποψη.
    7. Η Πολιτεία, τα Media, οι επιχειρήσεις, και όλοι οι θεσμοθετημένοι οργανισμοί της Ελληνικής κοινωνίας, αξίζει να παρακολουθούν τους bloggers και τον διάλογο τους. Ακόμα καλύτερο θα είναι να συμμετέχουν ισότιμα σε αυτόν το διάλογο. Θα μπορέσουν και οι ίδιοι να γίνουν σοφότεροι μαθαίνοντας την άποψη του απλού πολίτη, αντί να προσπαθούν να την περιορίσουν στα δικά τους καλούπια.
    8. Το δικαίωμα του blogger να γράφει ελεύθερα την άποψή του είναι ιερό. Αν με αυτά που γράφει καταπατά συγκεκριμένες νομοθετικές διατάξεις, υπάρχουν νόμιμες διαδικασίες για την δίωξή του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τον τελευταίο καιρό πολύ κουβέντα γίνεται για τα blog. Όρος που στα ελληνικά μπορεί να αποδωθεί ως ιστολόγιο. Πρόσφατα τα ανακάλυψαν και τα μέσα ενημέρωσης. Τι είναι όμως αυτά τα blog; Τα blog είναι ιστοχώροι ή ιστοσελίδες που ανανεώνονται τακτικά συνήθως σε καθημερινή βάση. Περιέχουν πληροφορίες σχετικές με ένα θέμα και συνήθως χρησιμοποιούνται σαν καθημερινά ημερολόγια από τους δημιουργούς τους. Ημερολόγια που αφορούν την προσωπική ζωή ή τα ενδιαφέροντα του εκδότη τους. Τα blog χρησιμοποιούνται ευρέως για την έκφραση πολιτικών απόψεων και για κοινωνικά σχόλια και τελευταία όταν οι εταιρείες ανακάλυψαν τη δυναμική των blog, τα χρησιμοποιούν για να κρατούν ενημερωμένους τους ενδιαφερόμενους αλλά και για να δώσουν ένα βήμα έκφρασης στους εργαζόμενους ή στους συνεργάτες τους. Στην πραγματικότητα τα blog μπορούν να είναι οτιδήποτε θέλει ο εκδότης τους. Πραγματική μόδα τα έκανε το GOOGLE με την την δωρεάν δυνατότητα που έδωσε να το κάνουν και άνθρωποι που δεν είχαν ιδέα από κατασκευή ιστοσελίδων, με την υπηρεσία blogger. Τα blog αποκτούν όλο και μεγαλύτερη δημοτικότητα γιατί έχουν εμπλακεί στο παιχνίδι δημοσίων σχέσεων των παραδοσιακών μέσω επικοινωνίας. Έτσι σύγχρονες εκδοχές της blogμανίας είναι τα βιβλία που έχουν εκδοθεί με το περιεχόμενο διαφόρων blog, το ότι συχνά πυκνά διάφορα έντυπα αναπαράγουν κείμενα από blog και ότι κάποιοι blogers έχουν αποκτήσει μεγάλη δημοτικότητα στα μέσα ενημέρωσης. Καινούργια μόδα είναι η αναδημοσίευση διάφορων επιλεγμένων Posts από blogs σε διάφορες εφημερίδες και περιοδικά.

    Από που προήλθαν τα blog;

    Κανείς δεν ξέρει σίγουρα. Γύρω στα μέσα της δεκαετίας του 90 υπήρχαν μερικές ιστοσελίδες με links και με προσωπικά σχόλια που μπορούμε να τα θεωρήσουμε τα πρώτα blog. To πραγματικό blogging άρχισε το 1999. Στην αρχή ήταν οργανωμένες οδηγίες περιήγησης στο internet για συγκεκριμένα θέματα, σιγά σιγά εξελίχθησαν στα σημερινά "ημερολόγια" με το συνεχώς φρέσκο περιεχόμενο. Σε κάθε περίπτωση τα blog αξίζουν τη προσοχή μας. Είτε σαν μόδα, είτε σαν ένας καινούργιος τρόπος επικοινωνίας στο internet Το μέλλον των blog διαφαίνεται λαμπρό καθώς το συνεχώς ανανεωμένο περιεχόμενο τα κάνει σημαντικά και για τους χρήστες του internet αλλά και για τις μηχανές αναζήτησης. Υπάρχουν πια πολλές εταιρίες που προσφέρουν online εργαλεία για τη δημιουργία blog και δωρεάν φιλοξενία, όπως και μηχανές αναζήτησης μόνο για blog περιεχόμενο. Αλλά εγώ εξακολουθώ να προτιμώ το blogger του GOOGLE. Από την άλλη αν έχετε κάποιο website μπορείτε εύκολα με έναν html editor να φτιάξετε μια ιστοσελίδα που να της δώσετε αυτή τη μορφή και να την ανανεώνετε συχνά φτιάχνοντας το προσωπικό σας blog.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κάποιοι είπαν πως η είδηση για το πόλεμο του Ιράκ μεταδόθηκε πρώτα στο internet από το προσωπικό blog κάποιου δημοσιογράφου.

    Κάποιοι περνούν ατελείωτες ώρες συμμετέχοντας, σε συζητήσεις κάθε είδους, αναρτημένες σε διάφορα blogs άλλων, είτε post-άροντας στο προσωπικό τους, για θέματα που τους απασχολούν. Κάποιοι άλλοι κερδίζουν ακόμα και χρήματα μέσω διαφημίσεων και traffic (αριθμός επισκεπτών) που παρουσιάζουν, παρέχοντας δωρεάν κάθε είδους ηλεκτρονικά προϊόντα, προγράμματα και υπηρεσίες όπως image hosting. Τι είναι τελικά τα blogs και πόσο έχουν αλλάξει τον κόσμο του internet;
    Τα blogs είναι η ηλεκτρονική φωνή του κάθε internet-άκια, την οποία χρησιμοποιεί με το δικό του τρόπο όπως ακριβώς συμβαίνει και στη real life καθημερινότητα μας. Είναι εύκολο, γρήγορο, προσωπικό, δωρεάν, ελεύθερο, και έχει τη δυνατότητα να επιλέγει το target group που τον ενδιαφέρει να προσεγγίσει, καθώς και να καθορίσει το στόχο που επιδιώκει να επιτύχει μέσα από αυτό που παρουσιάζει. Είναι μια προσωπική σελίδα που ο καθένας μπορεί να αναλύει, να σχολιάζει, να δίνει πληροφορίες, να αναζητά πράγματα που τον ενδιαφέρουν, ακόμα και απλά να προσφέρει υπηρεσίες και προγράμματα σε άλλους χρήστες. Η Ελληνική του ονομασία είναι ιστολόγιο και ένας πολύ σύντομος ορισμός είναι ο εύχρηστος δικτυακός τόπος, όπου μπορείτε εύκολα και γρήγορα να δημοσιεύσουμε σκέψεις και να συναλλαγούμε με ανθρώπους.

    Στοιχεία, προσωπικές σκέψεις, πολιτικά σχόλια, επικαιρότητα και φωτογραφίες είναι τα πιο συνήθη στοιχεία ενός προσωπικού ιστολόγιου. Δεν είναι τυχαίο πως πολλοί επηρεάζουν ακροατήρια χιλιάδων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο και επαγγελματίες ή ερασιτέχνες δημοσιογράφοι χρησιμοποιούν ιστολόγια για να δημοσιεύσουν τα τελευταία νέα. Είναι κάτι παραπάνω από μια απλή ικανοποίηση πως έχουμε τη δυνατότητα να δημοσιεύσουμε κάπου τις σκέψεις μας και κάποιοι μπορούν να τις διαβάσουν. Είναι επικοινωνία. Αυτός που διαβάζει τις αναρτήσεις μας, τον ενδιαφέρουν και νιώθει την ανάγκη να συμμετέχει, προσθέτοντας το δικό του σχόλιο-συμβουλή στις δικές μας σκέψεις. Επίσης, έχουμε τη δυνατότητα να ελέγχουμε το ποιος θα διαβάζει και θα γράφει στο ιστολόγιο μας, καθώς και ποια σχόλια θα εμφανίζονται. Και μη ξεχνάμε ότι έχει τη προσωπική μας αισθητική διότι έχουμε τη δυνατότητα να σχεδιάσουμε ακόμα και την εμφάνιση που θα έχει.

    Σε αυτό το τρελό ηλεκτρονικό κόσμο που ζούμε, υπήρχε πάντα η ανάγκη της προσωπικότητας και της μοναδικότητας που κάθε άνθρωπος εκπέμπει και αναζητά. Το blog έρχεται απλά ως μια φυσική εξέλιξη της συνολικής προσωπικής αναζήτησης καθενός από μας. CU

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τι είναι όμως το blog; Το blog είναι ένα επιγραμμικό ημερολόγιο που περιλαμβάνει υπερζεύξεις και καταχωρήσεις απόψεων . Οι καταχωρήσεις σε ένα blog σχεδόν πάντα παρουσιάζονται κατά χρονολογική σειρά, με τις πιο πρόσφατες προσθήκες να παρουσιάζονται πρώτες. Τα blog είναι "καταχωρησεο-κεντρικά" – η καταχώρηση είναι η βασική μονάδα τους – και όχι "σελιδο-κεντρικά" όπως συμβαίνει με τους πιο παραδοσιακούς ιστότοπους. Τα blog συνδέονται με άλλους ιστότοπους και άλλα blog, και πολλά επιτρέπουν στους αναγνώστες να σχολιάσουν την αρχική θέση του συγγραφέα, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τις συζητήσεις και τις ανταλλαγές απόψεων μεταξύ του συγγραφέα και των αναγνωστών. Τα blog είναι κατά βάση θεματικά· μπορεί να περιλαμβάνουν σχόλια για τα τρέχοντα γεγονότα ενός συγκεκριμένου τομέα ή μια σειρά προσωπικών συλλογισμών για ένα θέμα· μπορεί να ασχολούνται με την πολιτική ή την τεχνολογία, ή και να παραπέμπουν στις εργασίες και τα προϊόντα άλλων ανθρώπων, όπως το Gizmodo (www.gizmodo.com).

    Tα blog τα συντηρούν οι χρήστες τους (αποκαλούνται "bloggers"), ενώ η διαδικασία ενημέρωσής τους είναι γνωστή ως blogging. Το εξειδικευμένο λογισμικό που επιτρέπει στους ανθρώπους με ελάχιστο ή κανένα τεχνικό υπόβαθρο να ενημερώσουν και να τα διατηρήσουν ονομάζεται blogging software. Ο όρος blogosphere (εναλλακτικά: blogsphere) είναι ο περιληπτικός όρος που περιλαμβάνει όλα τα ημερολόγια του ιστού, τα ημερολόγια ως κοινότητα ή ως κοινωνικό δίκτυο. Τα blog συνδέονται στενά μεταξύ τους· οι bloggers διαβάζουν τα ιστολόγια άλλων, συνδέονται σε αυτά, παραπέμπουν σε αυτά και δημοσιεύουν σχόλια στα ημερολόγια άλλων συγγραφέων. Εξαιτίας αυτής της στενής επαφής και διασύνδεσης μεταξύ τους τα blogs έχουν αναπτύξει το δικό τους πολιτισμό.

    «Το blog είναι ένας μικρός προσωπικός ή ομαδικός ιστοχώρος», εξηγεί ένας blogger, που ονόμασε το δικό του ημερολόγιο «Istologion-gr». «Σε μία εκδοχή του, είναι ένα δημόσιο Διαδικτυακό ημερολόγιο, σε μία άλλη φίλτρο και σχολιασμός ειδήσεων, απόψεων και γεγονότων. Τελικά, είναι ένας μηχανισμός δυναμικής δημοσίευσης κειμένων, εικόνων και ήχων για όσους θέλουν να εκφράσουν τις σκέψεις, τις απόψεις, τις αναλύσεις και τα εσώψυχά τους μέσω των ιστοσελίδων τους».

    Μια σύντομη περιήγηση στις ελληνικές σελίδες του Διαδικτύου δείχνει ότι ο όρος χρησιμοποιείται κυρίως στα αγγλικά, ενώ απαντάται σπάνια με κάποια από τις εξής ελληνικές αποδόσεις: ιστολόγιο, διαδικτυακό ημερολόγιο, ηλεκτρονικό ημερολόγιο. Πάντως, για τα παράγωγα και σύνθετά του δεν εντοπίστηκε κάποια ελληνική απόδοση. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται κάποιες προτάσεις απόδοσης στα ελληνικά για τους όρους blog, blogging, blogger και blogosphere:

    blog ιστοημερολόγιο, ημερολόγιο ιστού, ιστοκαταγραφολόγιο, καταγραφολόγιο ιστού, ιστοατζέντα blogging ιστοημερολόγηση, ιστοκαταγραφή blogger ιστοημερολόγος, ημερολόγος ιστού, ιστοκαταγραφέας, καταγραφέας ιστού blogosphere ιστοημερολογοδίκτυο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τα ιστολόγια, όπως λέγονται στα Ελληνικά, είναι εικονικά ημερολόγια που αποθηκεύονται στο Διαδίκτυο και μπορούν να δημιουργηθούν πολύ εύκολα από οποιονδήποτε καθώς δεν χρειάζονται ειδικές τεχνικές γνώσεις για τη δημιουργία τους. Βρίσκονται σε ανοιχτούς ιστοχώρους όπου τα άτομα μπορούν να εγγραφούν ως μέλη, και μετά να δημιουργήσουν και να δημοσιεύσουν τα ιστολόγιά τους καθώς και σχόλια στις καταχωρήσεις άλλων. Τα ιστολόγια μπορεί να τα δει είτε το ευρύ κοινό είτε μόνο μια επιλεγμένη ομάδα ανθρώπων, που έχουν σε τέτοια περίπτωση πρόσβαση σε κάποιο συγκεκριμένο ιστολόγιο.

    Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν πάνω από 70 εκατομμύρια ιστολόγια. Τον Απρίλιο του 2007, ο ρυθμός δημιουργίας νέων ιστολογίων έφτανε τα 1,4 νέα ιστολόγια ανά δευτερόλεπτο! Τα στοιχεία αυτά, που προέρχονται από τη μηχανή αναζήτησης blog Technorati, είναι ενδεικτικά της ραγδαίας διάδοσης αυτών των ηλεκτρονικών ημερολογίων. Θέτουν όμως και προβληματισμούς καθώς τα λεγόμενα splogs (ψεύτικα και spam blogs) που δημιουργούνται καθημερινά, υπολογίζονταν τον Απρίλιο του 2007 σε 3,000 έως 7,000 ιστολόγια.

    Βασικός προβληματισμός σε σχέση με τα ιστολόγια είναι ότι κυρίως οι νέοι δημοσιεύουν φωτογραφίες τους, προσωπικά τους στοιχεία, φωτογραφίες και στοιχεία των φίλων τους καθώς και λεπτομέρειες γύρω από την καθημερινή τους ζωή που μπορεί να διαβαστούν από οποιονδήποτε στο Διαδίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι πολύ εύκολα κακόβουλοι άνθρωποι μπορούν απλά και χωρίς κόπο να μάθουν λεπτομέρειες για ένα νέο ή μια νέα, για τις συνήθειές του, τα χόμπυ του, τις αγαπημένες ασχολίες του κ.λ.π., έτσι ώστε να μπορούν να τον προσεγγίσουν πολύ εύκολα.

    Είναι λοιπόν πολύ βασικό να γνωρίζουμε ότι υπάρχουν κάποιες προσωπικές μας πληροφορίες που δεν πρέπει ποτέ να δημοσιεύουμε στο Διαδίκτυο. Επίσης, είναι πολύ βασικό να κατανοήσουμε ότι από την στιγμή που μια πληροφορία εισάγεται σε κάποια ιστοσελίδα παύει να είναι προσωπική και γίνεται δημόσια. Πολύ εύκολα οι φωτογραφίες μας μπορούν να αποθηκευθούν σε οποιοδήποτε υπολογιστή και να χρησιμοποιηθούν σε κάποια άλλη ιστοσελίδα, χωρίς να το γνωρίζουμε. Για παράδειγμα, μια νεαρή κοπέλα που είχε δημοσιεύσει στο προσωπικό της ιστολόγιο μια φωτογραφία της, βρέθηκε ξαφνικά να ποζάρει σε ναζιστικό ιστοτόπο. Ποιος θα το φανταζόταν; Και όμως είναι πολύ απλό.

    Μερικές απλές συμβουλές:

    * Xρησιμοποιήστε κάποιο ψευδώνυμο για να προστατεύσετε την ταυτότητά σας. Να θυμάστε ότι όλοι έχουν δικαίωμα να προστατεύσουν την ιδιωτική τους ζωή. Αν σκοπεύετε να δημοσιεύσετε πληροφορίες και εικόνες για τρίτους, πρέπει πρώτα να πάρετε την άδειά τους.
    * Ένας ακόμη κίνδυνος είναι η καταπάτηση των πνευματικών δικαιωμάτων. Δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε υλικό (π.χ. κείμενο, εικόνα, ήχο, βίντεο) ή διακοσμητικό μοτίβο από ιστολόγια άλλων ατόμων χωρίς την άδειά τους.
    * Ποτέ μη δημοσιεύετε προσβλητικό (π.χ. ρατσιστικό) ή παράνομο (τζόγος, πορνογραφία κ.α.) υλικό.
    * Ακολουθήστε τους κανόνες σωστής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο (Netiquette). Μην προκαλείτε ανταγωνισμούς ανάμεσα σε bloggers και μην δημοσιεύετε υλικό που μπορεί να είναι προσβλητικό προς κάποια άτομα.
    * Τέλος, να θυμάστε ότι ο,τιδήποτε διαβάζετε σε κάποιο ιστολόγιο έχει γραφτεί από κάποιο άγνωστο σε εσάς άτομο. Επομένως, προτού πιστέψετε τις πληροφορίες που βρήκατε εκεί, φροντίστε να τις διασταυρώσετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. BLOG Η ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

    Τον τελευταίο καιρό πολύ κουβέντα γίνεται για τα blog. Όρος που στα ελληνικά μπορεί να αποδωθεί ως ιστολόγιο. Πρόσφατα τα ανακάλυψαν και τα μέσα ενημέρωσης. Τι είναι όμως αυτά τα blog; Τα blog είναι ιστοχώροι ή ιστοσελίδες που ανανεώνονται τακτικά συνήθως σε καθημερινή βάση. Περιέχουν πληροφορίες σχετικές με ένα θέμα και συνήθως χρησιμοποιούνται σαν καθημερινά ημερολόγια από τους δημιουργούς τους. Ημερολόγια που αφορούν την προσωπική ζωή ή τα ενδιαφέροντα του εκδότη τους. Τα blog χρησιμοποιούνται ευρέως για την έκφραση πολιτικών απόψεων και για κοινωνικά σχόλια και τελευταία όταν οι εταιρείες ανακάλυψαν τη δυναμική των blog, τα χρησιμοποιούν για να κρατούν ενημερωμένους τους ενδιαφερόμενους αλλά και για να δώσουν ένα βήμα έκφρασης στους εργαζόμενους ή στους συνεργάτες τους. Στην πραγματικότητα τα blog μπορούν να είναι οτιδήποτε θέλει ο εκδότης τους. Πραγματική μόδα τα έκανε το GOOGLE με την την δωρεάν δυνατότητα που έδωσε να το κάνουν και άνθρωποι που δεν είχαν ιδέα από κατασκευή ιστοσελίδων, με την υπηρεσία blogger. Τα blog αποκτούν όλο και μεγαλύτερη δημοτικότητα γιατί έχουν εμπλακεί στο παιχνίδι δημοσίων σχέσεων των παραδοσιακών μέσω επικοινωνίας. Έτσι σύγχρονες εκδοχές της blogμανίας είναι τα βιβλία που έχουν εκδοθεί με το περιεχόμενο διαφόρων blog, το ότι συχνά πυκνά διάφορα έντυπα αναπαράγουν κείμενα από blog και ότι κάποιοι blogers έχουν αποκτήσει μεγάλη δημοτικότητα στα μέσα ενημέρωσης. Καινούργια μόδα είναι η αναδημοσίευση διάφορων επιλεγμένων Posts από blogs σε διάφορες εφημερίδες και περιοδικά.

    Από που προήλθαν τα blog; Κανείς δεν ξέρει σίγουρα. Γύρω στα μέσα της δεκαετίας του 90 υπήρχαν μερικές ιστοσελίδες με links και με προσωπικά σχόλια που μπορούμε να τα θεωρήσουμε τα πρώτα blog. To πραγματικό blogging άρχισε το 1999. Στην αρχή ήταν οργανωμένες οδηγίες περιήγησης στο internet για συγκεκριμένα θέματα, σιγά σιγά εξελίχθησαν στα σημερινά "ημερολόγια" με το συνεχώς φρέσκο περιεχόμενο. Σε κάθε περίπτωση τα blog αξίζουν τη προσοχή μας. Είτε σαν μόδα, είτε σαν ένας καινούργιος τρόπος επικοινωνίας στο internet Το μέλλον των blog διαφαίνεται λαμπρό καθώς το συνεχώς ανανεωμένο περιεχόμενο τα κάνει σημαντικά και για τους χρήστες του internet αλλά και για τις μηχανές αναζήτησης. Υπάρχουν πια πολλές εταιρίες που προσφέρουν online εργαλεία για τη δημιουργία blog και δωρεάν φιλοξενία, όπως και μηχανές αναζήτησης μόνο για blog περιεχόμενο. Αλλά εγώ εξακολουθώ να προτιμώ το blogger του GOOGLE. Από την άλλη αν έχετε κάποιο website μπορείτε εύκολα με έναν html editor να φτιάξετε μια ιστοσελίδα που να της δώσετε αυτή τη μορφή και να την ανανεώνετε συχνά φτιάχνοντας το προσωπικό σας blog.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τα ιστολόγια είναι ένα νέο μέσο επικοινωνίας που έχει αναπτύξει ιδιαίτερη δυναμική και έχει κατακτήσει το ενδιαφέρον των χρηστών του Διαδικτύου, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με αποτέλεσμα να συνιστά ένα ιδιαίτερο κοινωνικό φαινόμενο. Ο λόγος για τη διάδοση αυτή της τεχνολογίας των ιστολογίων είναι ότι αυτά καθιστούν δυνατή την έκφραση των απόψεων των χρηστών, εύκολα, γρήγορα, ανέξοδα και στο πλαίσιο ενός οικουμενικού μέσου, όπως είναι το Διαδίκτυο.
    Ωστόσο, προβλήματα δημιουργεί το γεγονός ότι η δημοσίευση απόψεων και η παράθεση σχολίων στα ιστολόγια ανώνυμα ή με ψευδώνυμο, αν και ορισμένοι χρήστες του Διαδικτύου επιλέγουν να γράφουν επώνυμα τις απόψεις τους. Ακριβώς αυτή η ευχέρεια διατύπωσης απόψεων και η ανωνυμία σηματοδοτούν την αρνητική πλευρά των ιστολογίων που συνίσταται στη δυνατότητα δυσφήμησης και παράθεσης αναληθών ή αβάσιμων γεγονότων, υπό το κάλυμμα της ανωνυμίας. Παραπέρα, η δημοσίευση απόρρητων πληροφοριών ή η παραβίαση των προσωπικών δεδομένων συνιστά σημαντικό κίνδυνο, όπως και η παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων με την αναδημοσίευση κειμένων δίχως την άδεια του δημιουργού ή δικαιούχου κοκ.
    Τα ιστολόγια που συνιστούν ηλεκτρονικά ημερολόγια των κατόχων τους και στα οποία εκτίθενται πραγματικά γεγονότα και λεπτομέρειες που αφορούν την προσωπική τους ζωή εμπεριέχουν σαφώς προσωπικά δεδομένα και υπόκεινται στο ν. 2472/1997. Έτσι, μπορεί να ανακύψουν προβλήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων και να επιβληθούν κυρώσεις στους παραβάτες της σχετικής νομοθεσίας (βλ. cnil.fr).
    Επίσης, είναι δυνατή η παραβίαση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας, όταν αναδημοσιεύονται κείμενα, εικόνες, οπτικοακουστικό υλικό (αποσπάσματα βίντεο κλπ.) χωρίς άδεια των δημιουργών ή δικαιούχων. Οι κάτοχοι των ιστολογίων δεν συνειδητοποιούν το γεγονός ότι πρέπει να λαμβάνουν άδεια για αναδημοσίευση ή να χρησιμοποιούν υλικό που υπόκειται σε άδειες όπως είναι οι άδειες creative commons.
    Είναι, ακόμα, δυνατό η δημοσίευση προσωπικών απόψεων από εργαζόμενους σχετικά με θέματα που αφορούν τη λειτουργία μιας επιχείρησης να αποτέλεσει και λόγο καταγγελίας της σύμβασης εργασίας (βλ. Mercado-Kierkegaard, CLSR, Wright).
    Τέλος, το πιο σημαντικό πρόβλημα είναι η προσβολή της προσωπικότητας δημοσίων, κυρίως, προσώπων μέσω δημοσιευμάτων σε ιστολόγια ειδησεογραφικού χαρακτήρα (βλ. και elawyer). Επισημαίνεται ότι τα αδικήματα της δυσφήμισης ή εξύβρισης θα χαρακτηρίζονται ως τελούμενα δια του τύπου, όταν ο χαρακτήρας του ιστολογίου είναι ειδησεογραφικός. Για την περίπτωση δε που οι επισκέπτες του ιστολογίου διατυπώνουν σχόλια που είναι συκοφαντικά κατά τρίτων προσώπων, θα μπορεί να απαλλαγεί από την ευθύνη του ο κάτοχος του ιστολογίου, σύμφωνα το άρθρο 13 του π.δ. 131/2003, εφόσον όμως δεν γνωρίζει τα σχόλια ή δεν τα απομακρύνει όταν ειδοποιηθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αν υποστηρίξουμε ότι τα ιστολόγια δεν είναι Τύπος, για να αποφύγουμε την επέκταση της σχετικής νομοθεσίας σε αυτά, θα πέσουμε στην παγίδα να τους αρνηθούμε και τη συνταγματική προστασία της ελευθεροτυπίας, την απαγόρευση λογοκρισίας και των άλλων προληπτικών μέτρων (άρθρο 14 Σ.). Στην πραγματικότητα ο ορισμός του Τύπου, ακόμη και από τον προπολεμικό νομοθέτη, μας καλύπτει, σε έναν βαθμό. Τύπος και έντυπο είναι «παν ό,τι εκ της τυπογραφίας ή οιουδήποτε άλλου μηχανικού μέσου παράγεται εις όμοια αντίτυπα και χρησιμεύει εις πολλαπλασιασμόν ή διάδοσιν χειρογράφων,εικόνων,παρα- στάσεων μετά ή άνευ σημειώσεων» λέει ο Α.Ν. 1092/1938. Το κρίσιμο είναι να υπάρχει μέσο διάδοσης διανοητικού περιεχομένου.

    Τα ιστολόγια όμως δεν είναι μόνο Τύπος: είναι και μορφή ηλεκτρονικής επικοινωνίας, προστατευόμενη επιπροσθέτως από το συνταγματικό απόρρητο (άρθρο 19 Σ.). Το οποίο απόρρητο αίρεται, σύμφωνα με το Σύνταγμα, «για τη διακρίβωση ιδιαίτερα σοβαρών εγκλημάτων», όχι δηλαδή για κάθε παράβαση του ποινικού κώδικα. Η ανωνυμία ή η ψευδωνυμία στο Διαδίκτυο κατοχυρώνεται λοιπόν ακόμη και έναντι του κοινού νομοθέτη. Το Σύνταγμα κατοχυρώνει επίσης την υποχρέωση του κράτους να διευκολύνει (και όχι να δυσχεραίνει) την «παραγωγή,ανταλλαγή και διάδοση» των πληροφοριών που διακινούνται ηλεκτρονικά. Εξάλλου η κοινοτική νομοθεσία προβλέπει το δικαίωμα των συνδρομητών υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών να προσδιορίζουν αν και ποια προσωπικά δεδομένα που τους αφορούν μπορεί να περιλαμβάνονται σε δημόσια προσβάσιμες πηγές.

    Συνεπώς, η πρόταση για νομοθετική υποχρέωση των «ενημερωτικών» ιστολογίων να δημοσιεύουν το όνομα του υπεύθυνου, όπως επιβάλλεται για τα έντυπα, περιορίζει τις ελευθερίες του «πληροφορικού Συντάγματος». Και πριν από αυτήν είναι αναγκαίος ένας ευρύς διάλογος για το περιεχόμενο και την έκταση της ελευθερίας του λόγου σε συνθήκες Διαδικτύου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. 1. Τα blogs είναι διάλογος - ελεύθερος ανεμπόδιστος διάλογος ανάμεσα σε πολίτες.
    2. Τα blogs είναι μια πρόσκληση σε διάλογο, σε διαφωνία, και επικοινωνία.

    3. Τα blogs δεν κέρδισαν το ενδιαφέρον της κοινωνίας επειδή λένε ψέματα ή συκοφαντούν. Το κέρδισαν επειδή η κοινωνία έχει ανάγκη από μια αυθεντική φωνή.

    4. Τα blogs είναι το δικαίωμα του καθενός να εκφέρει την άποψή του. Δεν υπάρχουν "ενημερωτικά" και "μη ενημερωτικά" blogs. Μέσα από το διάλογο όλοι κάτι μαθαίνουμε.

    5. Τα blogs δεν τα γράφουν επαγγελματίες - τα γράφουν πολίτες. Μπορεί να αξιοποιούν την όποια επαγγελματική τους εμπειρία, μπορεί και όχι.

    6. Ο blogger δεν χρησιμοποιεί εθνικούς πόρους (όπως οι τηλεραδιοσυχνότητες), και συνεπώς δεν μπορεί να μπαίνει σε καλούπια ο τρόπος και το περιεχόμενο της έκφρασής του. O blogger αξιοποιεί το απεριόριστο μέγεθος του παγκόσμιου Δικτυακού ιστού για να εκφράσει και τη δική του άποψη.

    7. Η Πολιτεία, τα Media, οι επιχειρήσεις, και όλοι οι θεσμοθετημένοι οργανισμοί της Ελληνικής κοινωνίας, αξίζει να παρακολουθούν τους bloggers και τον διάλογο τους. Ακόμα καλύτερο θα είναι να συμμετέχουν ισότιμα σε αυτόν το διάλογο. Θα μπορέσουν και οι ίδιοι να γίνουν σοφότεροι μαθαίνοντας την άποψη του απλού πολίτη, αντί να προσπαθούν να την περιορίσουν στα δικά τους καλούπια.

    8. Το δικαίωμα του blogger να γράφει ελεύθερα την άποψή του είναι ιερό. Αν με αυτά που γράφει καταπατά συγκεκριμένες νομοθετικές διατάξεις, υπάρχουν νόμιμες διαδικασίες για την δίωξή του.

    9. Στο βαθμό που δεν παραβιάζει με σαφή τρόπο διατάξεις του νόμου, η ανωνυμία είναι δικαίωμα του blogger.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το ιστολόγιο ως ‘δημιούργημα’
    Θεωρητικές αρχές
    Η δημιουργία και τήρηση προσωπικού ιστολογίου σηματοδοτεί την ανάπτυξη περιβάλλοντος δημοσιοποίησης των ιδεών, σκέψεων, απόψεων, γνώσεων των χρηστών χρησιμοποιώντας το λόγο ως μέσο έκφρασης. Η φύση του λόγου που καταγράφεται σε μορφή κειμένων (σχόλια και απαντήσεις) είναι ιδιότυπη (συνδυάζει στοιχεία προφορικής και γραπτής έκφρασης), ωστόσο δεν παύει το δημοσιευμένο υλικό να αποτελεί πυρήνα οικοδόμησης της γνώσης. Εκτός από το γεγονός ότι το ίδιο το περιβάλλον είναι προϊόν γνωστικής επεξεργασίας, το περιεχόμενό του αντανακλά το σύστημα αξιών, τις απόψεις, τις προσεγγίσεις του δημιουργού του σχετικά με το θέμα που διαπραγματεύεται. Επομένως, δυναμικά μπορεί να ενεργοποιήσει την κατάθεση επιχειρημάτων, θέσεων και αντιθέσεων με αποτέλεσμα την προώθηση της κριτικής σκέψης και των δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής. Το στοιχείο αυτό, καθώς ενισχύει την προοπτική συμμετοχής και συνεργασίας, καθιστά το ιστολόγιο ένα δυναμικό εργαλείο μάθησης του Παγκόσμιου Ιστού 2.0 (Web 2.0) στη διαδικτυακή εκπαίδευση δεύτερης γενιάς (e-learning 2.0). Επομένως, θα μπορούσε να ειπωθεί, και σύμφωνα με την επισήμανση του Stahl (2006), ότι το ιστολόγιο αποτελεί ένα γνωσιακά-βασισμένο περιβάλλον, καθώς, ως ασύγχρονο εργαλείο, ενθαρρύνει τον αναστοχασμό επί του περιεχομένου και υποστηρίζει τη διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης σε κοινωνικό πλαίσιο μέσω της αλληλεπίδρασης μεταξύ δημιουργού και χρηστών-επισκεπτών. Η δυνατότητα δε που προσφέρεται σήμερα από τους παρόχους εικονικού χώρου για την καταχώρηση πολυάριθμων δημοσιεύσεων και σχολίων χωρίς οικονομική επιβάρυνση, χρονικούς περιορισμούς και με διάρκεια που εξαρτάται από τη βούληση του δημιουργού του ιστολογίου, αυξάνει την αίσθηση μονιμότητας και το βαθμό οικειοποίησης του διαδικτυακού περιβάλλοντος.

    Η ενισχυόμενη αίσθηση ιδιοκτησίας δρα ως καταλύτης και κινητοποιεί τους μπλόγκερς να εμβαθύνουν τη γνώση τους για τη λειτουργία του λογισμικού και να προσαρμόζουν το περιβάλλον σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους, διευκολύνοντας ταυτόχρονα τη διαμόρφωση του προσωπικού τους προφίλ, της διαδικτυακής τους ταυτότητας. Η διάσταση αυτή προσθέτει ένα ακόμη χαρακτηριστικό στο ιστολόγιο, αυτό του ‘δημιουργήματος’, με την έννοια που του προσδίδει ο Stahl (2006), δηλαδή του αντικειμένου του οποίου η δόμηση (διαμέσου της γλώσσας ή χειρωνακτικά) είναι προϊόν γνωστικής επεξεργασίας. Η άποψη αυτή απηχεί την θεωρία της διαμεσολαβημένης γνώσης του Vygotsky (1978). Τοποθετώντας τη διαδικασία της μάθησης σε κοινωνικό πλαίσιο, ο Vygotsky διακρίνει τα δημιουργήματα σε υλικά και γνωστικά και υπογραμμίζει τον ρόλο τους στην πολιτισμική ανάπτυξη του ανθρώπινου είδους. Τα δημιουργήματα, είτε ως εργαλεία είτε μέσω συμβόλων, ενσωματώνουν τη γνώση των δημιουργών τους και αποτελούν μέρος της διαδικασίας νοηματοδότησης ως προϊόντα και ως μέσα.

    Ερευνητές στο χώρο της διαδικτυακής κοινωνικής δικτύωσης (ή μπλογκόσφαιρας –http://en.wikipedia.org/wiki/Blogosphere) συμπίπτουν στη θεώρηση του ιστολογίου ως γνωσιακά-βασισμένου περιβάλλοντος. Η Efimova (2004) το βλέπει ως χώρο συνάντησης του μπλόγκερς, των αναγνωστών-σχολιαστών τους και των ιδεών όλων και, επομένως, κατάλληλο για τη διαχείριση της γνώσης. Ο Sessums (2006) χαρακτηρίζει το ιστολόγιο ως χώρο συλλογής, επικοινωνίας, συνεργασίας και δημιουργίας και ο Warlick (2005), συγκρίνοντας το μπλογκ με τους χώρους συζήτησης (forum), ως επαρκέστερο συνεργατικό εργαλείο. Οι Mortensen και Walker (2002) παρομοιάζουν τη δραστηριότητα που αναπτύσσεται στο ιστολόγιο (δηλαδή το μπλόγκινγκ) με την ερευνητική εργασία και ενημερώνουν ότι σχετική έρευνά τους έδειξε πως πολλοί επαγγελματίες διατηρούν ιστολόγιο που χρησιμοποιούν για να συλλογιστούν πάνω στη δουλειά τους, να ακολουθούν τις εξελίξεις στο χώρο τους και να κάνουν τις ιδέες τους γνωστές. Πράγματι, η πλοήγηση στο διαδίκτυο αποκαλύπτει την ύπαρξη δεκάδων χιλιάδων ‘δημιουργημάτων’ πολλά από τα οποία υπηρετούν το διττό ρόλο του παράγωγου-προϊόντος και του μέσου. Αν και δεν έχει διερευνηθεί ακόμη το αν και κατά πόσο επιτυγχάνεται η οικοδόμηση της γνώσης μέσω ιστολογίων, ωστόσο η αλληλεπίδραση που αναπτύσσεται στα ψηφιακά δημιουργήματα καλλιεργεί την ιδέα ότι τα περιβάλλοντα αυτά μπορεί να γίνουν σημεία έκφρασης της συνάντησης δύο κόσμων: αυτού που βρίσκεται μέσα στον εγκέφαλό μας και αυτού που βρίσκεται εκτός. Ο Zull (2002) υποστηρίζει:
    Μαθαίνουμε και με τους δυο τρόπους: συλλέγοντας πληροφορίες από τον εξωτερικό κόσμο διαμέσου της συγκεκριμένης εμπειρίας και επιστρέφοντας τις πληροφορίες στον εξωτερικό κόσμο διαμέσου των πράξεών μας.

    Η ρήση του Zull (ό.π.) αντανακλά τη θεωρία του Kolb (1984) αναφορικά με τα 4 στάδια του κύκλου της εμπειρικής μάθησης. Στη διάρκεια των σταδίων της συγκεκριμένης εμπειρίας, της αναστοχαστικής παρατήρησης, της αφηρημένης νοηματοδότησης και του ενεργού πειραματισμού, το άτομο επεξεργάζεται τη νέα εμπειρία κάθε φορά, κάνει γενικεύσεις, προσαρμόζει τα δεδομένα σε νέες καταστάσεις και μετατρέπει τις σκέψεις σε δράση, την οποία στη συνέχεια αξιολογεί. Η εξάπλωση και η επιρροή του μπλόγκινγκ αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο της σύνδεσης αυτής της δραστηριότητας και των γνωστικών λειτουργιών που επιτελεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος για να οικοδομήσει νέα γνώση εμπειρικά. Η διττή διάσταση του ιστολογίου ως απτού (προϊόντος) και γνωστικού δημιουργήματος (μέσου) διευκολύνει την ενεργοποίηση των 4 σταδίων του Kolb για να γίνει δυνατή η δημιουργία και η ανάπτυξη της δυναμικής ιστοσελίδας, η προσαρμογή στις προτιμήσεις του δημιουργού και η ενεργός αξιοποίησή της στην διαδικασία παραγωγής και επεξεργασίας περιεχομένου. Οι γιατροί Eide και Eide (2005) ασχολήθηκαν με την επίδραση της δραστηριότητας που αναπτύσσεται στη μπλογκόσφαιρα πάνω στις λειτουργίες του ανθρώπινου εγκεφάλου και μετά από έρευνα σε μεγάλη γκάμα υλικού που συνέλεξαν από το διαδίκτυο κατέληξαν σε θετικά συμπεράσματα για τον ρόλο του ιστολογίου στην ανάπτυξη κριτικής, αναλυτικής και αναλογικής σκέψης. Τελειώνοντας, οι Eide και Eide (2005) καταλήγουν ότι το ‘ιστολογείν’ δίνει την ευκαιρία στους μπλόγκερς να συνδυάσουν την ιδιωτική περισυλλογή (δηλ. τον αναστοχασμό σε προσωπικό επίπεδο) με την κοινωνική αλληλεπίδραση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τα blogs είναι η ηλεκτρονική φωνή του κάθε internet-άκια, την οποία χρησιμοποιεί με το δικό του τρόπο όπως ακριβώς συμβαίνει και στη real life καθημερινότητα μας. Είναι εύκολο, γρήγορο, προσωπικό, δωρεάν, ελεύθερο, και έχει τη δυνατότητα να επιλέγει το target group που τον ενδιαφέρει να προσεγγίσει, καθώς και να καθορίσει το στόχο που επιδιώκει να επιτύχει μέσα από αυτό που παρουσιάζει. Είναι μια προσωπική σελίδα που ο καθένας μπορεί να αναλύει, να σχολιάζει, να δίνει πληροφορίες, να αναζητά πράγματα που τον ενδιαφέρουν, ακόμα και απλά να προσφέρει υπηρεσίες και προγράμματα σε άλλους χρήστες. Η Ελληνική του ονομασία είναι ιστολόγιο και ένας πολύ σύντομος ορισμός είναι ο εύχρηστος δικτυακός τόπος, όπου μπορείτε εύκολα και γρήγορα να δημοσιεύσουμε σκέψεις και να συναλλαγούμε με ανθρώπους.

    Στοιχεία, προσωπικές σκέψεις, πολιτικά σχόλια, επικαιρότητα και φωτογραφίες είναι τα πιο συνήθη στοιχεία ενός προσωπικού ιστολόγιου. Δεν είναι τυχαίο πως πολλοί επηρεάζουν ακροατήρια χιλιάδων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο και επαγγελματίες ή ερασιτέχνες δημοσιογράφοι χρησιμοποιούν ιστολόγια για να δημοσιεύσουν τα τελευταία νέα. Είναι κάτι παραπάνω από μια απλή ικανοποίηση πως έχουμε τη δυνατότητα να δημοσιεύσουμε κάπου τις σκέψεις μας και κάποιοι μπορούν να τις διαβάσουν. Είναι επικοινωνία. Αυτός που διαβάζει τις αναρτήσεις μας, τον ενδιαφέρουν και νιώθει την ανάγκη να συμμετέχει, προσθέτοντας το δικό του σχόλιο-συμβουλή στις δικές μας σκέψεις. Επίσης, έχουμε τη δυνατότητα να ελέγχουμε το ποιος θα διαβάζει και θα γράφει στο ιστολόγιο μας, καθώς και ποια σχόλια θα εμφανίζονται. Και μη ξεχνάμε ότι έχει τη προσωπική μας αισθητική διότι έχουμε τη δυνατότητα να σχεδιάσουμε ακόμα και την εμφάνιση που θα έχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. BLOGS
    Λίγο υπερβάλλων ο τίτλος, αλλά το ζήτημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό και του αναλογεί αναγνωσιμότητα!
    Γνωρίζουμε όλοι πόσο απλό είναι να κάνει καποιος ενα σχόλιο σε ενα blog. Εισάγει ενα οποιοδήποτε nickname, ενα οποιοδήποτε email και ενα οποιοδήποτε website. Τόσο απλά…
    Την απλότητα αυτή και την μη ύπαρξη πιστοποίησης αποστολέα, εκμεταλεύεται -υποθέτω το ίδιο πρόσωπο- τις τελευταίες ημέρες, σχολιάζοντας με τα στοιχεία …άλλων! Το πλέον επικίνδυνο είναι, πως εφόσον τα στοιχεία που χρησιμοποιούνται, αποτελούν και πραγματικά στοιχεία (ονοματεπώνυμο) φυσικού προσώπου, τότε το περιεχόμενο των σχολίων, μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τον πραγματικό κάτοχό τους!
    Κοινός παρονομαστής στα παραπάνω, είναι πως η χρήση των πραγματικών μας στοιχείων στις δημοσεύσεις και blogs, μπορεί να μας προξενήσει μεγάλα προβλήματα. Πολύ μεγαλύτερα απο όσο μπορούμε να φανταστούμε.
    Το πρόβλημα δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί, εαν δεν κλείσουν πρώτα οι ελεύθερες αναρτήσεις σχολίων. Δυστυχώς, σε κάθε δημοκρατική λειτουργία -ίσως και αναρχική- θα υπάρχει εκείνο το είδος ανθρώπων που για ψυχολογικούς λόγους, φροντίζουν να ταράξουν την εύρυθμη λειτουργία τους. Δεν αντέχουν στην αναρχία και προτιμούν “μέτρα” και περιορισμούς γιατί είναι οι ίδιοι, ήδη φυλακισμένοι στον προβληματισμό τους και ζηλόφθονες για τα εκτός κλουβιού ελεύθερα πνεύματα. Που υπογράφουν με τόλμη. Που έχουν την άποψη μαζί με τις συνέπειες. Που ΔΕΝ φοράνε κουκούλα.
    Καθώς είναι αδύνατον να παρακολουθώ και τα 10000 ελληνικά blogs, δεν μπορώ να ξέρω αν θα συμβεί κάτι ανάλογο αύριο σε εμένα - ή σε εσένα - για αυτό μέσα απο αυτό το post, δηλώνω πως ουδεμία σχέση έχω με οποιοδήποτε σχόλιο φέρει το όνομα μου, σε οποιοδήποτε ελληνικό και μη blog. Απο σήμερα μάλιστα, ξεκινάω μια νέα σελίδα, εδώ στο Tech-Spot στην οποία θα συμπληρώνω ο ίδιος, ενα link προς κάθε σχόλιο που κάνω. Εαν υπάρχει κάποιο σχόλιο αναρτημένο, το οποίο δεν βρίσκεται στην σελίδα σχολίων μου, τότε δεν φέρω καμμία ευθύνη για το περιεχόμενο του καθώς δεν θα αποτελλώ τον συντάκτη του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ

    Το ιστολόγιο είναι ένα απλό εργαλείο δημοσιεύσεων, που επιτρέπει σε ένα φυσικό πρόσωπο ή μια επιχείρηση να διανέμει μέσω του διαδικτύου χρήσιμες πληροφορίες με τη μορφή άρθρων. Οι δημοσιεύσεις εμφανίζονται συνήθως με ανάστροφη χρονολογική σειρά και γίνονται διαθέσιμες μέσω ενός μηχανισμού ροής ειδήσεων.
    Ουσιαστικά το ιστολόγιο είναι ένας δικτυακός χώρος ο οποίος παρέχει μία συνεχή ροή πληροφόρησης.
    Με λίγα λόγια τα ιστολόγια (blogs) είναι ένα προσωπικό ημερολόγιο στο INTERNET.

    Η κατασκευή ενός blog και η ενημέρωσή του γίνεται με πάρα πολύ εύκολο τρόπο και δεν χρειάζεται κάποιος να έχει ιδιαίτερες γνώσεις και ικανότητες για τον σχεδιασμό ενός δικτυακού τόπου.
    Τα ιστολόγια είναι δωρεάν και γι’ αυτό το λόγο ολοένα και περισσότερο αυξάνεται η χρήση τους.
    Επίσης τα ιστολόγια είναι εργαλεία συμμετοχής στην διαδικασία εκδημοκρατισμού της έκφρασης.
    Όσο αυξάνεται η χρήση των blogs, ο ρόλος τους γίνεται ολοένα και πιο σημαντικός. Η αξιοπιστία ενός ιστολογίου εξαρτάται από την αξιοπιστία του ιδιοκτήτη του και των χρηστών του.

    Τα ιστολόγια ξεκίνησαν κυρίως από προγραμματιστές και άλλους φίλους της τεχνολογίας, σαν ηλεκτρονικά ημερολόγια, όπου ο καθένας μπορούσε να παραθέτει σκόρπιες σκέψεις του. Σήμερα έχουν πολλαπλασιαστεί πολύ, χάρη στις δωρεάν Διαδικτυακές εφαρμογές όπως οι Blogger και Wordpress, που κάνουν τη δημιουργία όμορφων, έξυπνων και άρτιων ιστολογίων υπόθεση μερικών λεπτών.

    Η επιρροή τους έχει αρχίσει και αυξάνει, καθώς πολλοί άνθρωποι είναι απογοητευμένοι με την ποιότητα των καθιερωμένων Μ.Μ.Ε και με την έλλειψη διαδραστικότητας τους. Στις τελευταίες εκλογές στις Η.Π.Α η φωνή των ιστολογίων ήταν ιδιαίτερα δυνατή, καθώς θεωρείται ότι επηρέασαν το αποτέλεσμα διαχέοντας πληροφορίες πολύ γρήγορα και καταρρίπτοντας σαθρά επιχειρήματα.

    Τι είναι όμως ακριβώς το blog;
    Η λέξη weblog προέρχεται από το συνδυασμό δύο λέξεων: web που σημαίνει Διαδίκτυο και log που σημαίνει καταχώρηση. Και για ευκολία χρησιμοποιείται η σύντμηση blog. Blogging ονομάζεται η διαδικασία δημιουργίας και φόρτωσης πληροφοριών σε ένα blog, ενώ ο δημιουργός λέγεται blogger. Υπάρχουν όμως και οι ελληνικές αποδόσεις: ιστολόγιο ονομάζεται το blog, ιστολόγος ο blogger, ανάρτηση λέγεται η δημοσίευση σε ένα ιστολόγιο, ενώ ο ιδεατός χώρος όλων των ιστολογίων αναφέρεται συχνά ως μπλογκόσφαιρα.
    Το blog είναι ένα επιγραμμικό ημερολόγιο που περιλαμβάνει υπερζεύξεις και καταχωρήσεις απόψεων . Οι καταχωρήσεις σε ένα blog σχεδόν πάντα παρουσιάζονται κατά χρονολογική σειρά, με τις πιο πρόσφατες προσθήκες να παρουσιάζονται πρώτες.

    Υπάρχουν όμως μόνο πλεονεκτήματα στα ιστολόγια;;;;;;;;;;;;;;
    Ο βασικός προβληματισμός σε σχέση με τα ιστολόγια είναι ότι κυρίως οι νέοι δημοσιεύουν φωτογραφίες τους, προσωπικά τους στοιχεία, φωτογραφίες και στοιχεία των φίλων τους καθώς και λεπτομέρειες γύρω από την καθημερινή τους ζωή που μπορεί να διαβαστούν από οποιονδήποτε στο Διαδίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι πολύ εύκολα κακόβουλοι άνθρωποι μπορούν απλά και χωρίς κόπο να μάθουν λεπτομέρειες για ένα νέο ή μια νέα, για τις συνήθειες του, τα χόμπυ του τις αγαπημένες ασχολίες του κ.λ.π., έτσι ώστε να μπορούν να τον προσεγγίσουν πολύ εύκολα. Έτσι λοιπόν πρέπει να γνωρίζουμε ότι υπάρχουν κάποιες προσωπικές μας πληροφορίες που δεν πρέπει ποτέ να δημοσιεύσουμε στο Διαδίκτυο. Επίσης πρέπει να κατανοήσουμε ότι από την στιγμή που μια πληροφορία εισάγεται σε κάποια ιστοσελίδα παύει να είναι προσωπική και γίνεται δημόσια. Πολύ εύκολα οι φωτογραφίες μας μπορούν να αποθηκευθούν σε οποιοδήποτε υπολογιστή και να χρησιμοποιηθούν σε κάποια άλλη ιστοσελίδα, χωρίς να το γνωρίζουμε. Για παράδειγμα, μια φωτογραφία μιας κοπέλας που είχε δημοσιεύσει στο προσωπικό της ιστολόγιο βρέθηκε ξαφνικά να ποζάρει σε ναζιστικό ιστοτόπο. Ποιος θα το φανταζόταν; Και όμως είναι αληθινό.

    Μετά από όλα αυτά καταλήγω στα εξής 2 συμπέρασματα: 1)Τα ιστολόγια (blogs) μπορεί να βοηθήσουν τον κόσμο να πάει μπροστά σε πολλά επίπεδα όπως σε θέματα πολιτικά, δημοσιογραφικά κ.ά. αλλα 2) μπορεί και να βλάψει πάρα πολλές μάζες ανθρώπων κυρίως νέους και νέες με αυτούς τους ψυχοπαθείς που τριγυρνάνε στα διάφορα site του INTERNET..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τζίνα Σαραντοπούλου

    Ένα blog είναι μια ιστοσελίδα στην οποία ο ιδιοκτήτης δημοσιεύει άρθρα, βίντεο, γραφικά και άλλα ενημερωτικά υλικά. Σε ένα blog, το blog καταχωρήσεις εμφανίζονται με την αντίστροφη σειρά, όπως η τελευταία εγγραφή εμφανίζεται στην κορυφή και όλες οι παλιές καταχωρήσεις εμφανίζονται από κάτω. Συνήθως, οι άνθρωποι δημιουργούν blogs, προκειμένου να εκφράσουν τις απόψεις τους επί άλλων θεμάτων, αλλά τώρα-α-ημέρα, οι άνθρωποι άρχισαν να χτίζουν τα blogs, αντί να δημιουργεί στατικές ιστοσελίδες βασίζονται σε στατικές σελίδες HTML που είναι πολύ εύκολο να δημιουργήσουμε ένα blog σε σύγκριση με την οικοδόμηση μιας στατικής στατική ιστοσελίδα βασίζεται σε σελίδες HTML.Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του blog είναι ότι οι αναγνώστες έχουν τη δυνατότητα να δημοσιεύσετε τις απόψεις τους σχετικά με το blog με τη μορφή σχολίων σχετικά με τα δημοσιευμένα άρθρα. Αυτό παρέχει έναν τρόπο για τους αναγνώστες να αλληλεπιδρά με τον συγγραφέα και το αντίστροφο. Συνήθως, το κείμενο και οι εικόνες που χρησιμοποιούνται για τη δημοσίευση άρθρων για τα blogs αλλά είναι δυνατόν να δημοσιεύουν βίντεο επίσης.Ένα blog μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διάφορους σκοπούς. Ένα άτομο μπορεί να διατηρήσει ένα προσωπικό blog με σκοπό να δημιουργηθεί μια online γαλακτοπαραγωγής για ανταλλαγή με την καθημερινή εμπειρία, ενώ οι εταιρείες δημιουργούν ιστολόγια να ανακοινώσει τα νέα προϊόντα και να ενημερώνουν τους χρήστες σχετικά με την πρόοδο της εταιρείας. Μερικοί άνθρωποι δημιουργούν blogs για τη συζήτηση ορισμένα ειδικά θέματα, και το κάνει με την ανταλλαγή των απόψεων και των άρθρων σχετικά με το blog.


    Το υλικό είναι καταχωρημένο στην παρακάτω διεύθυνση http://el.tech-faq.com/blog.shtml

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΑΡΓΥΡΩ ΖΑΧΑΡΑΚΗ

    Τα παραδοσιακά μέσα μεταδίδουν μηνύματα.
    Τα ιστολόγια προκαλούν συζητήσεις.
    Loïc Le Meur

    ..μήπως και τα blogs δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια μόδα που θα περάσει; Μήπως, στη συνέχεια,δεν θα κάνει την εμφάνισή του και κάτι καινούριο;Μήπως θα πρέπει,τελικά,όλα να ξεκινάνε από τις πραγματικές μας ανάγκες και όχι το αντίστροφο;

    Ιδιαίτερα στην Ευρώπη υπάρχει μια σημαντική κίνηση για τη δημιουργία και την παιδαγωγική αξιοποίηση των blogs,με τη Γαλλία να κατέχει την πρώτη θέση παρά τη γνωστή καθυστέρηση των Γάλλων στο να υιοθετήσουν το διαδίκτυο.
    Τα γενικά χαρακτηριστικά των blogs:
    Η αμφίδρομη επικοινωνία ή διαδραστικότητα των ιστολογίων
    Η δωρεάν παροχή λογισμικού (blogging software) και η ευκολία «στησίματος»
    Μπλογκόσφαιρα (blogosphere)ένας καινούριος όρος του κυβερνοχώρου.
    Τα blogs είναι,κυρίως,θεματικά.

    … η Γαλλική πολιτεία όχι μόνο δεν απαγορεύει τα εκπαιδευτικά blogs αλλά και τα ενθαρρύνει στην πράξη,θέτοντας προϋποθέσεις δεοντολογίας,όπως αποδεικνύεται από τις θεματικές ενότητες επιμόρφωσης των Γάλλων εκπαιδευτικών.
    Ανάμεσα στα projects της φετινής χρονιάς διαπιστώνουμε ότι πραγματοποιούνται επίσημες επιμορφώσεις με τίτλους όπως:
    Δημιουργία ενός blog για παιδαγωγική χρήση
    Αξιοποίηση ενός blog στη διδακτική πράξη
    Διαμόρφωση ενός συλλογικού website.

    «Το blog ευνοεί την προσωπική έκφραση μέσα από κείμενα και εικόνες. Το θέμα του blog είναι:δες αυτό που συμβαίνει σε μένα και γύρω μου.Το blog μπορεί να είναι προσωπικό ή συλλογικό,αλλά το κύριο χαρακτηριστικό του βρίσκεται στο ότι εγγράφεται σε κάτι «τοπικό».Το ενδιαφέρον για την εκπαίδευση είναι εύλογο.Τα σχολεία,πέρα από το ρόλο της μετάδοσης γνώσεων και δεξιοτήτων έχει και το καθήκον να επιτρέψει στους μαθητές να αποκτήσουν ικανότητες έκφρασης όχι μόνο στη μητρική του γλώσσα αλλά και σε άλλες γλώσσες τόσο προφορικά όσο και γραπτά,μέσα από εικόνες και μουσική.Χωρίς αυτήν την ικανότητα έκφρασης,οι μαθητές δεν θα μπορέσουν να συμμετέχουν στην κοινωνική ζωή.Για ποιο λόγο να αφήσουμε ένα τέτοιο εργαλείο έκφρασης στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση;
    Ποιες απόψεις έχουν διατυπωθεί για τα εκπαιδευτικά blogs;
    «Εδώ και μερικά χρόνια το ΥΠΕΠΘ,μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου,προσφέρει σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας τη δυνατότητα να αποκτήσουν παρουσία στο διαδίκτυο.Η αξιοποίηση της αξιόλογης προσφοράς του ΠΣΔ από τα σχολεία επαφίεται στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και όποτε έχουμε κάποιο αποτέλεσμα αυτό επιτυγχάνεται κυρίως με το μεράκι ενός εκπαιδευτικού. Επειδή πιστεύουμε ότι τόσο οι δικτυακοί τόποι των σχολείων όσο και τα «Ιστολόγια» (Blogs) μπορεί να αποτελέσουν μιας πρώτης τάξεως «παιδαγωγικά εργαλεία» προτείνουμε:
    Το ΥΠΕΠΘ σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το ΠΣΔ να συντάξει εγκύκλιο με την οποία να καθορίζονται επακριβώς οι όροι χρήσης μιας σχολικής ιστοσελίδας ή σχολικού Ιστολογίου,το επιτρεπόμενο περιεχόμενο,τα καθήκοντα του υπεύθυνου της σχολικής ιστοσελίδας κ.α.

    Στις 21 Φεβρουαρίου 2008 ενημερώνεται ο εκπαιδευτικός κόσμος για το διαγωνισμό «Ξεμπλόγκαρε».
    Ο «Ξεμπλόγκαρε» προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία στους μαθητές να γνωριστούν μεταξύ τους και να παρουσιάσουν μέσα από την δική τους «φρέσκια» ιστοσελίδα,το σχολείο,την πόλη ή το χωριό,το περιβάλλον και τον πολιτισμό αλλά και να δείξουν μέσα από το internet,πώς φαντάζονται την «ψηφιακή Ελλάδα του μέλλοντος».

    Ποιοι(-ες) μπορεί να φτιάχνουν εκπαιδευτικά ιστολόγια σήμερα?
    Ένας Εκπαιδευτικός της πράξης
    Ένας Διευθυντής σχολείου
    Μια Ακαδημία
    Μια Σχολική τάξη
    Μια Σχολική μονάδα
    Μια Ομάδα μαθητών
    Ένας Υποψήφιος διδάκτωρ
    Ένας Παιδαγωγός
    Ένας Σύλλογος εκπαιδευτικών
    Ένας Επιμορφωτής εκπαιδευτικών
    Επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί

    Για ποιους λόγους δημιουργούνται εκπαιδευτικά ιστολόγια;
    Επικοινωνία με άλλους
    Βοήθεια στους μαθητές και υποστήριξη της διδασκαλίας
    Δημόσια προβολή μιας συλλογικής εργασίας
    Προσωπική έκφραση
    Έκφραση δημόσιας διαμαρτυρίας
    Ημερολόγιο μαθημάτων
    Ενημέρωση γονέων
    Αδελφοποίηση σχολείων και Ευρωπαϊκά Προγράμματα
    Παρακίνηση μαθητών για μελέτη
    Κριτική των προγραμμάτων σπουδών

    ΑπάντησηΔιαγραφή