Η χρηση των Ιστολογιων (Blogs) ως συμπληρωμα της παραδοσιακης τριτοβαθμιας εκπαιδευσης. Συγκριτικη ερευνα στο ΤΕΙ Λαρισας και το Πανεπιστημιο Ιωαννινων.
ΚΟΥΛΟΥΚΤΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Υπ. Δρ. Πανεπιστημιου Ιωαννινων
to mono pou kserw gia to blog einai oti mporei o kathena na dimiourgisei ena thema kai na grafei xwris na kserei kaneis poios einai kai xwris na elenxontai oi plirofories an einai swstes.den kserw polla.elpizw na voithisa
είναι ενα πρόχειρο τετράδιο στο οποίο μπορούμε να γράψουμε διάφορες σημειώσεις!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ένα Ιστολόγιο ή αλλιώς είναι μια διαδικτυακή έκδοση που αποτελείται από άρθρα.Τα ιστολόγια ξεκίνησαν κυρίως από προγραμματιστές και άλλους φίλους της τεχνολογίας, σαν ηλεκτρονικά ημερολόγια, όπου ο καθένας μπορούσε να παραθέτει σκόρπιες σκέψεις του. Σήμερα έχουν πολλαπλασιαστεί πολύ, χάρη στις δωρεάν Διαδικτυακές εφαρμογές όπως οι Blogger και Wordpress, που κάνουν την δημιουργία άρτιων ιστολογίων υπόθεση μερικών λεπτών. Διαφωνεί κανείς?
ΤΑ BLOGS ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΧΩΡΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΟΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΝΑ ΠΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΤΙ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ,ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΑΛΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ.
ta blogs boh8ane polu tn epikoinwnia metaksu twn an8rwpwn...epishs boh8ane sto na ekfraseis tn apopsh s alla k sto na pareis gnwseis oi opoies mporoun na s fanoun polu xrhsimes sto mellon...k telos me tn antallagh tn apopsewn mporeis na anaptukseis ts gnwseis s k na ekselix8eis ws atomo
den 3erw k polla pragmata gia to istologio......to mono pou 3erw omws einai oti mporeis na ekfrazeis thn apopsh sou xwris na se 3eroun oi alloi.....tipota allo den 3erw.
Τα Ιστολόγια είναι ψηφιακά εργαλεία δεύτερης γενιάς που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην παιδαγωγική διαδικασία λόγω της διαδραστικότητας που ενθαρρύνεται από το λογισμικό και της δυνατότητας για ομαδική εργασία που προσφέρεται από το σχεδιασμό του.
Η δημιουργία και τήρηση προσωπικού ιστολογίου σηματοδοτεί την ανάπτυξη περιβάλλοντος δημοσιοποίησης των ιδεών, σκέψεων, απόψεων, γνώσεων των χρηστών χρησιμοποιώντας το λόγο και την εικόνα (κινούμενη ή μη) ως μέσα έκφρασης. Ο λόγος που καταγράφεται σε μορφή κειμένων (δημοσιεύσεις /posts και σχόλια /comments) συνδυάζει στοιχεία προφορικής και γραπτής έκφρασης και καθιστά το περιβάλλον ένα δυναμικό πυρήνα οικοδόμησης της γνώσης μέσω της κατάθεσης επιχειρημάτων, θέσεων και αντιθέσεων, μια διαδικασία δηλαδή που προωθεί την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου, καθώς και διαδικτυακών δεξιοτήτων.
Αυτή η νέα υπηρεσία επομένως, παρέχεται γιατί η χρήση των ιστολογίων για εκπαιδευτικούς σκοπούς μπορεί να προσδώσει μεγάλη αξία στο εκπαιδευτικό σας έργο. Η συντήρηση ενός εκπαιδευτικού ιστολογίου (edublog) τεχνικά είναι πολύ εύκολη και σας παρέχει τη δυνατότητα να ενισχύσετε τη διδασκαλία σας. Ο τρόπος με τον οποίο μπορεί ένα εκπαιδευτικό ιστολόγιο να ενισχύσει το μαθησιακό ενδιαφέρον μιας τάξης εξαρτάται από εσάς τους ίδιους αλλά και από τις ιδιαιτερότητας της τάξης με την οποία δουλεύετε κάθε φορά.
Ένα blog είναι ένα είδος ιστοσελίδας, συνήθως συντηρούνται από ένα άτομο με τακτικές εγγραφές του σχολιασμού, οι περιγραφές των γεγονότων, ή άλλο υλικό όπως γραφικά ή βίντεο. Ενδείξεις που εμφανίζονται συχνά σε-αντίστροφη χρονολογική σειρά. "Blog" μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως ρήμα, που σημαίνει να διατηρήσει ή να προσθέσετε περιεχόμενο σε ένα blog. Πολλά blogs παρέχουν σχολιασμούς ή ειδήσεις σχετικά με ένα συγκεκριμένο θέμα Άλλοι λειτουργούν ως πιο προσωπικά ημερολόγια σε απευθείας σύνδεση. Ένα τυπικό blog συνδυάζει κείμενο, εικόνες, και συνδέσμους προς άλλα blogs, ιστοσελίδες, και άλλα μέσα που σχετίζονται με το θέμα του. Η δυνατότητα για τους αναγνώστες να αφήσει σχόλια σε μια διαδραστική μορφή είναι ένα σημαντικό μέρος από τα πολλά blogs. Τα περισσότερα blogs είναι κυρίως υπό μορφή κειμένου, αν και ορισμένοι επικεντρωθεί στην τέχνη (Art blog), φωτογραφίες (photoblog), βίντεο (Video blogging), της μουσικής (MP3 blog), και ήχου (podcasting). Microblogging είναι ένα άλλο είδος του blogging, το οποίο διαθέτει πολύ σύντομες θέσεις .
KONTOY EYAGGELIAΗ ΔΟΜΗ ΜΙΑΣ ΦΟΡΜΑΣ ΣΤΗ MICROSOFT ACCESS
Η κάθε φόρμα που δημιουργείται μέσα από το περιβάλλον της Microsoft Access, χαρακτηρίζεται από μια συγκεκριμένη δομή, η οποία περιλαμβάνει ένα σύνολο από ενότητες (sections). Οι πιο σημαντικές από αυτές τις ενότητες, είναι η κεφαλίδα (form header) και το υποσέλιδο (form footer) μιας φόρμας, καθώς επίσης και το κεντρικό μέρος της φόρμας στο οποίο απεικονίζονται τα πεδία που περιλαμβάνονται σε αυτή. Σε πλήρη αναλογία με το Microsoft Word, όπου η κεφαλίδα και το υποσέλιδο περιέχουν στοιχεία που παραμένουν τα ίδια σε όλες τις σελίδες του εγγράφου, η κεφαλίδα και το υποσέλιδο μιας φόρμας, περιέχουν πληροφορίες, οι οποίες πα-ραμένουν οι ίδιες για κάθε εγγραφή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα πληροφορίας που περιλαμβάνεται στην κεφαλίδα της φόρμας, είναι ο τίτλος που τη χαρακτηρίζει, ενώ στο υποσέλιδο της φόρμας, μπορούμε να τοποθετήσουμε κουμπιά εντολών ή οδηγίες για τον τρόπο χρήσης της φόρμας. Τέλος στην κεντρική ενότητα της φόρμας που φέρει τον τίτλο «Λεπτομέρειες» (Details), εμφανίζονται οι εγγραφές του πίνακα που έχει συσχετιστεί με την φόρμα που χρησιμοποιούμε. Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες οι εγγραφές ενός πίνακα είναι πάρα πολλές και η εκτύπωσή τους θα επεκταθεί σε περισσότερες από μια σελίδες, μπορούμε να καθο-ρίσουμε κατά τη σχεδίαση της φόρμας ποιες πληροφορίες θα περιλαμβάνονται στην κεφαλίδα και στο υποσέλιδο της κάθε σελίδας. Για παράδειγμα, μια κεφαλίδα σελίδας, μπορεί να εμφανίζει πληροφορίες όπως τον τίτλο ή τις επικεφαλίδες στηλών στην κορυφή της κάθε εκτυπωμένης σελίδας. Με εντελώς ανάλογο τρόπο, το υποσέλιδο μιας σελίδας, περιέχει στοιχεία όπως η ημερομηνία και η ώρα, ή ο αριθμός της κάθε σελίδας. Ας σημειωθεί πως οι κεφαλίδες και τα υποσέλιδα των σελίδων εμφανίζονται μόνο στις εκτυπωμένες φόρμες ή κατά τη διαδικασία της προεπι-σκόπησης της εκτύπωσης για κάθε φόρμα.
ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ Το Ιστολόγιο αυτό αποτελεί μέρος μελέτης διδακτορικής διατριβής και δημιουργήθηκε για να καταδείξει, αν και κατά πόσο η χρήση Ιστολογίων μπορεί να λειτουργεί ως συμπλήρωμα στη παραδοσιακή εκπαίδευση.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Η Συμμετοχή σας με σχόλια και εργασίες είναι υποχρεωτικήκαιεπηρεάζει την τελική Βαθμολογία του μαθήματος.
TIPOTA
ΑπάντησηΔιαγραφήto mono pou kserw gia to blog einai oti mporei o kathena na dimiourgisei ena thema kai na grafei xwris na kserei kaneis poios einai kai xwris na elenxontai oi plirofories an einai swstes.den kserw polla.elpizw na voithisa
ΑπάντησηΔιαγραφήtipota!
ΑπάντησηΔιαγραφήείναι ενα πρόχειρο τετράδιο στο οποίο μπορούμε να γράψουμε διάφορες σημειώσεις!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνα Ιστολόγιο ή αλλιώς είναι μια διαδικτυακή έκδοση που αποτελείται από άρθρα.Τα ιστολόγια ξεκίνησαν κυρίως από προγραμματιστές και άλλους φίλους της τεχνολογίας, σαν ηλεκτρονικά ημερολόγια, όπου ο καθένας μπορούσε να παραθέτει σκόρπιες σκέψεις του. Σήμερα έχουν πολλαπλασιαστεί πολύ, χάρη στις δωρεάν Διαδικτυακές εφαρμογές όπως οι Blogger και Wordpress, που κάνουν την δημιουργία άρτιων ιστολογίων υπόθεση μερικών λεπτών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαφωνεί κανείς?
:P
ΔΕΝ ΕΧΩ ΙΔΕΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΑ BLOGS ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΧΩΡΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΟΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΝΑ ΠΕΙ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΤΙ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ,ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΑΛΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήta blogs boh8ane polu tn epikoinwnia metaksu twn an8rwpwn...epishs boh8ane sto na ekfraseis tn apopsh s alla k sto na pareis gnwseis oi opoies mporoun na s fanoun polu xrhsimes sto mellon...k telos me tn antallagh tn apopsewn mporeis na anaptukseis ts gnwseis s k na ekselix8eis ws atomo
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν γνωρίζω τίποτε.
ΑπάντησηΔιαγραφήipiipioume! sas euxaristoume! ipiipiasame! ti kala perasame?
ΑπάντησηΔιαγραφήistologio???????????
ΑπάντησηΔιαγραφήdn kserw k polla...:)
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΑΡΘΡΑ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι διαδικτυακοί χώροι όπου μπορεί ο καθένας να εκφράζει την άποψή του ελεύθερα
ΑπάντησηΔιαγραφήden 3erw k polla pragmata gia to istologio......to mono pou 3erw omws einai oti mporeis na ekfrazeis thn apopsh sou xwris na se 3eroun oi alloi.....tipota allo den 3erw.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΚΑΤΙ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα Ιστολόγια είναι ψηφιακά εργαλεία δεύτερης γενιάς που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην παιδαγωγική διαδικασία λόγω της διαδραστικότητας που ενθαρρύνεται από το λογισμικό και της δυνατότητας για ομαδική εργασία που προσφέρεται από το σχεδιασμό του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ δημιουργία και τήρηση προσωπικού ιστολογίου σηματοδοτεί την ανάπτυξη περιβάλλοντος δημοσιοποίησης των ιδεών, σκέψεων, απόψεων, γνώσεων των χρηστών χρησιμοποιώντας το λόγο και την εικόνα (κινούμενη ή μη) ως μέσα έκφρασης. Ο λόγος που καταγράφεται σε μορφή κειμένων (δημοσιεύσεις /posts και σχόλια /comments) συνδυάζει στοιχεία προφορικής και γραπτής έκφρασης και καθιστά το περιβάλλον ένα δυναμικό πυρήνα οικοδόμησης της γνώσης μέσω της κατάθεσης επιχειρημάτων, θέσεων και αντιθέσεων, μια διαδικασία δηλαδή που προωθεί την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου, καθώς και διαδικτυακών δεξιοτήτων.
Αυτή η νέα υπηρεσία επομένως, παρέχεται γιατί η χρήση των ιστολογίων για εκπαιδευτικούς σκοπούς μπορεί να προσδώσει μεγάλη αξία στο εκπαιδευτικό σας έργο. Η συντήρηση ενός εκπαιδευτικού ιστολογίου (edublog) τεχνικά είναι πολύ εύκολη και σας παρέχει τη δυνατότητα να ενισχύσετε τη διδασκαλία σας. Ο τρόπος με τον οποίο μπορεί ένα εκπαιδευτικό ιστολόγιο να ενισχύσει το μαθησιακό ενδιαφέρον μιας τάξης εξαρτάται από εσάς τους ίδιους αλλά και από τις ιδιαιτερότητας της τάξης με την οποία δουλεύετε κάθε φορά.
Ένα blog είναι ένα είδος ιστοσελίδας, συνήθως συντηρούνται από ένα άτομο με τακτικές εγγραφές του σχολιασμού, οι περιγραφές των γεγονότων, ή άλλο υλικό όπως γραφικά ή βίντεο. Ενδείξεις που εμφανίζονται συχνά σε-αντίστροφη χρονολογική σειρά. "Blog" μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως ρήμα, που σημαίνει να διατηρήσει ή να προσθέσετε περιεχόμενο σε ένα blog.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλά blogs παρέχουν σχολιασμούς ή ειδήσεις σχετικά με ένα συγκεκριμένο θέμα Άλλοι λειτουργούν ως πιο προσωπικά ημερολόγια σε απευθείας σύνδεση. Ένα τυπικό blog συνδυάζει κείμενο, εικόνες, και συνδέσμους προς άλλα blogs, ιστοσελίδες, και άλλα μέσα που σχετίζονται με το θέμα του. Η δυνατότητα για τους αναγνώστες να αφήσει σχόλια σε μια διαδραστική μορφή είναι ένα σημαντικό μέρος από τα πολλά blogs.
Τα περισσότερα blogs είναι κυρίως υπό μορφή κειμένου, αν και ορισμένοι επικεντρωθεί στην τέχνη (Art blog), φωτογραφίες (photoblog), βίντεο (Video blogging), της μουσικής (MP3 blog), και ήχου (podcasting). Microblogging είναι ένα άλλο είδος του blogging, το οποίο διαθέτει πολύ σύντομες θέσεις .
KONTOY EYAGGELIAΗ ΔΟΜΗ ΜΙΑΣ ΦΟΡΜΑΣ ΣΤΗ MICROSOFT ACCESS
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ κάθε φόρμα που δημιουργείται μέσα από το περιβάλλον της Microsoft Access, χαρακτηρίζεται από μια συγκεκριμένη δομή, η οποία περιλαμβάνει ένα σύνολο από ενότητες (sections). Οι πιο σημαντικές από αυτές τις ενότητες, είναι η κεφαλίδα (form header) και το υποσέλιδο (form footer) μιας φόρμας, καθώς επίσης και το κεντρικό μέρος της φόρμας στο οποίο απεικονίζονται τα πεδία που περιλαμβάνονται σε αυτή.
Σε πλήρη αναλογία με το Microsoft Word, όπου η κεφαλίδα και το υποσέλιδο περιέχουν στοιχεία που παραμένουν τα ίδια σε όλες τις σελίδες του εγγράφου, η κεφαλίδα και το υποσέλιδο μιας φόρμας, περιέχουν πληροφορίες, οι οποίες πα-ραμένουν οι ίδιες για κάθε εγγραφή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα πληροφορίας που περιλαμβάνεται στην κεφαλίδα της φόρμας, είναι ο τίτλος που τη χαρακτηρίζει, ενώ στο υποσέλιδο της φόρμας, μπορούμε να τοποθετήσουμε κουμπιά εντολών ή οδηγίες για τον τρόπο χρήσης της φόρμας. Τέλος στην κεντρική ενότητα της φόρμας που φέρει τον τίτλο «Λεπτομέρειες» (Details), εμφανίζονται οι εγγραφές του πίνακα που έχει συσχετιστεί με την φόρμα που χρησιμοποιούμε.
Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες οι εγγραφές ενός πίνακα είναι πάρα πολλές και η εκτύπωσή τους θα επεκταθεί σε περισσότερες από μια σελίδες, μπορούμε να καθο-ρίσουμε κατά τη σχεδίαση της φόρμας ποιες πληροφορίες θα περιλαμβάνονται στην κεφαλίδα και στο υποσέλιδο της κάθε σελίδας. Για παράδειγμα, μια κεφαλίδα σελίδας, μπορεί να εμφανίζει πληροφορίες όπως τον τίτλο ή τις επικεφαλίδες στηλών στην κορυφή της κάθε εκτυπωμένης σελίδας. Με εντελώς ανάλογο τρόπο, το υποσέλιδο μιας σελίδας, περιέχει στοιχεία όπως η ημερομηνία και η ώρα, ή ο αριθμός της κάθε σελίδας. Ας σημειωθεί πως οι κεφαλίδες και τα υποσέλιδα των σελίδων εμφανίζονται μόνο στις εκτυπωμένες φόρμες ή κατά τη διαδικασία της προεπι-σκόπησης της εκτύπωσης για κάθε φόρμα.